Tanggapan Hamas Atas tindakan pemerintah Bolivia dan seruan ke negara Arab dan Negara Muslim

⭕️ Press Statement


Hamas highly appreciates Bolivia's decision to sever diplomatic ties with the Israeli occupying power


We highly praise the courageous stance taken by the Bolivian government to cut relations with the Zionist entity, which came in response to the Israeli fascist aggression and a reaction to the heinous massacres committed every single minute against our people in the already blockaded Gaza Strip.


We also renew our appeal to the Arab and Islamic countries, which have normalized ties with the so-called Israel, to follow the footsteps of Bolivia and sever all relations with this vicious entity.


Islamic Resistance Movement - Hamas


Nov 1, 2023


Official website - Hamas movement

⭕️ Pernyataan Pers

Hamas sangat mengapresiasi keputusan Bolivia yang memutuskan hubungan diplomatik dengan kekuatan pendudukan Israel

Kami sangat memuji sikap berani yang diambil oleh pemerintah Bolivia untuk memutuskan hubungan dengan entitas Zionis, yang merupakan respons terhadap agresi fasis Israel dan reaksi terhadap pembantaian keji yang dilakukan setiap menit terhadap rakyat kami di Jalur Gaza yang sudah diblokade.

Kami juga memperbarui seruan kami kepada negara-negara Arab dan Islam, yang telah menormalisasi hubungan dengan Israel, untuk mengikuti jejak Bolivia dan memutuskan semua hubungan dengan entitas jahat ini.

Gerakan Perlawanan Islam - Hamas

1 November 2023

Situs resmi - Gerakan Hamas
⭕️ Press Statement

We highly appreciate the official stances released by many countries rejecting to label Hamas, and its military wing, Al-Qassam Brigades, as “terrorist” groups.

We express our appreciation for the statements released by the Turkish and Algerian presidents, the Malaysian Prime Minister, and the Omani Foreign Minister, who clearly voiced that Hamas is a national liberation group that has an apparent goal which is liberating the occupied territories and defending Palestinian people until the establishment of a fully-sovereign Palestinian state with Jerusalem as its capital.

In this context, we call on all Arab and Islamic countries and free people across the globe to follow the footsteps of these honorable positions, which support the rights of our people and their aspirations for freedom and self-determination. We see that these positions affirm the justice of our national cause and emphasize our legitimate resistance in the face of the Israeli brutal and terrorist occupation which amounts to be the longest ongoing occupation in recent history.

Izzat Al-Rishq, a member of Hamas political bureau

Nov 1, 2023

Official website - Hamas movement

⭕️ Pernyataan Pers

Kami sangat mengapresiasi sikap resmi yang dikeluarkan oleh banyak negara yang menolak menyebut Hamas, dan sayap militernya, Brigade Al-Qassam, sebagai kelompok “teroris”.

Kami menyampaikan apresiasi atas pernyataan yang dikeluarkan oleh presiden Turki dan Aljazair, Perdana Menteri Malaysia, dan Menteri Luar Negeri Oman, yang dengan jelas menyuarakan bahwa Hamas adalah kelompok pembebasan nasional yang memiliki tujuan jelas yaitu membebaskan wilayah pendudukan dan membela Palestina. rakyat sampai terbentuknya negara Palestina yang berdaulat penuh dengan Yerusalem sebagai ibu kotanya.

Dalam konteks ini, kami menyerukan kepada semua negara Arab dan Islam serta masyarakat bebas di seluruh dunia untuk mengikuti jejak posisi terhormat ini, yang mendukung hak-hak rakyat kami dan aspirasi mereka untuk kebebasan dan penentuan nasib sendiri. Kami melihat bahwa posisi-posisi ini menegaskan keadilan perjuangan nasional kami dan menekankan perlawanan sah kami dalam menghadapi pendudukan brutal dan teroris Israel yang merupakan pendudukan terpanjang dalam sejarah saat ini.

Izzat Al-Rishq, anggota biro politik Hamas

1 November 2023

Situs resmi - Gerakan Hamas

⭕️ Press Statement

The Hamas Movement highly lauds the decisions of Chile and Colombia to recall their ambassadors from the Israeli entity in protest of its heinous aggression on Gaza..

We stress that these courageous positions will be honored in the history of these countries that loudly rejected the Israeli aggression, and voiced support to our just cause and the rights of our people in freedom and self-determination.

We reiterate our call to the Arab and Islamic countries, which have normalized ties with the Israeli occupation entity, to recall their ambassadors and cut ties with such fascist entity that kill children and women.

Islamic Resistance Movement - Hamas

Nov 1, 2023
Official website - Hamas movement

⭕️ Pernyataan Pers

Gerakan Hamas sangat memuji keputusan Chile dan Kolombia yang menarik duta besar mereka dari entitas Israel sebagai protes atas agresi keji mereka di Gaza.

Kami menekankan bahwa posisi berani ini akan dihormati dalam sejarah negara-negara yang dengan keras menolak agresi Israel, dan menyuarakan dukungan terhadap tujuan adil kami dan hak-hak rakyat kami dalam kebebasan dan penentuan nasib sendiri.

Kami mengulangi seruan kami kepada negara-negara Arab dan Islam, yang telah menormalisasi hubungan dengan entitas pendudukan Israel, untuk memanggil kembali duta besar mereka dan memutuskan hubungan dengan entitas fasis yang membunuh anak-anak dan perempuan.

Gerakan Perlawanan Islam - Hamas

1 November 2023
Situs resmi - Gerakan Hamas




Hamas- online english

 ⭕️ Press Statement


The Israeli occupation has once again perpetrated a tragic massacre in the Fallujah neighborhood today, marking the second consecutive crime in the Jabalya refugee camp in less than 24 hours. These harrowing events are part of a distressing sequence of massacres in Gaza Strip that will forever cast a dark shadow on the collective conscience of humanity and the international community, which regrettably stands in silence.


We reiterate our urgent call to the Arab and Muslim nations, as well as the conscientious members of the global community, to assume their political and moral responsibilities in putting an end to the reprehensible actions of this authoritarian and lawless entity. The brutality and sadism exhibited by this rogue entity have surpassed all conceivable limits, demanding immediate action.


Islamic Resistance Movement - Hamas

Nov 1, 2023


Official website - Hamas movement

⭕️ Pernyataan Pers

Pendudukan Israel sekali lagi melakukan pembantaian tragis di lingkungan Fallujah hari ini, menandai kejahatan kedua berturut-turut di kamp pengungsi Jabalya dalam waktu kurang dari 24 jam. Peristiwa mengerikan ini adalah bagian dari rangkaian pembantaian yang menyedihkan di Jalur Gaza yang selamanya akan memberikan bayangan gelap pada hati nurani kolektif umat manusia dan komunitas internasional, yang sayangnya hanya diam saja.

Kami mengulangi seruan mendesak kami kepada negara-negara Arab dan Muslim, serta anggota komunitas global yang berhati-hati, untuk memikul tanggung jawab politik dan moral mereka dalam mengakhiri tindakan tercela dari entitas otoriter dan melanggar hukum ini. Kebrutalan dan kesadisan yang ditunjukkan oleh entitas nakal ini telah melampaui semua batas yang bisa dibayangkan, sehingga memerlukan tindakan segera.

Gerakan Perlawanan Islam - Hamas
1 November 2023

Situs resmi - Gerakan Hamas

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Pernyataan perss Ismail Haniyeh Kepala Biro Politik Hamas 5 Nov 2023

Pembantaian di area tiga rumah sakit Al-Shifa, Al-Quds dan Rs Indonesia